donderdag 5 april 2012

Dag 8 Universal

Deze dag begon moeilijk voor mij, het continu vroeg opstaan terwijl je vakantie hebt is niet mijn ding haha. Maar na een douche en een ontbijt ging het al een stuk beter. Op weg naar Universal, dit duurde maar 15 minuten aangezien we er naast zitten.

Aangekomen op de parkeerplaats moet je eerst een eindje lopen om echt in het park te komen. Daar aangekomen gingen we voor de attractie rockit. Dit een een achtbaan die onder een hoek van 90 graden omhoog gaat, aangezien we er gelijk naar toe gingen was de wachttijd 10 minuten. Toen we bijna aan de beurt waren kregen we de mededeling te horen dat er storing was en dat iedereen de attractie moest verlaten. Hopelijk wordt dit geen trend van de dag.

Op naar de volgende attractie, de mummy returns. Dit is een achtbaan die gebaseerd is op de film. Het is een combinatie van een achtbaan en spookhuis. Ze proberen je eerst te laten schrikken de poppen waarna de achtbaan begint. Een zeer vermakelijke achtbaan die vuur, rook, water en achteruit rijden bevat. Zoals bij de meeste attracties is de wachtrij langer dan de rit zelf. De volgende attractie die we gedaan hebben lag er naast dit was de attractie twister, bij twister sta je in een ruimte waarbij alles om je heen gebeurt. Deze attractie viel mij tegen, wat effecten en schrik momenten voor vele maar niet voor mij haha.

Hopen dat de volgende attractie beter is. Op naar de terminator 2 3D attractie, daar aangekomen krijgen we te horen dat ze met technische problemen kampen en niet weten wanneer dit opgelost is. Wederom een teleurstelling.

Op naar fear factor, dit is een live optreden gebaseerd op de serie. Bezoekers van het park kunnen zich aanmelden als kandidaten. Dit was een vermakelijke show waarbij kandidaten en bezoekers opdrachten moesten doen. Ook zat de opdracht er tussen van het eten van bedorven eetwaren en insecten. Een leuke ervaring.

Na deze show zijn we naar de attractie men in Black gegaan. Helaas moesten we voor deze attractie wat langer in de rij staan maar eenmaal in de attractie hebben we ons kostelijk vermaakt. In deze attractie zit je met 6 mensen in een wagentje en neem je het op tegen een andere wagen met 6 bezoekers. Doel van deze attractie is het neerschieten van aliens maar het leuke van deze attractie was dat je ook op de wagen van de tegenstanders kan schieten waardoor deze gaat ronddraaien. Daan en ik hebben ons voornamelijk hiermee bezig gehouden. Uiteraard had onze kar aan het einde van de rit de meeste punten.

Op naar de attractie er naast, dit was een nieuwe attractie. De rij voor de attractie viel mee en is leuk aangekleed met Simpsons filmpjes. De attractie zelf is een stilstaande kar in een bioscoop. Je karretje beweegt op de gebeurtenissen in de films. In alle geuren en kleuren.

Terug naar de attractie rockit, hopelijk doet deze het weer en is de rij kort. Het eerste was waar maar het tweede niet. Maar gelukkig heeft deze attractie ook een single rij. Als je deze rij pakt dan kom je naast iemand te zitten die nog geen rij partner heeft. Als je in de attractie zit kun je voordat deze begint een liedje selecteren die je gaat horen tijdens de rit. Ik koos voor daft punk met harder, better, faster, stronger. de rit begon al goed met de muziek daarna wordt je letterlijk recht omhoog getakeld waarna je een heftige maar gave rit tegemoet gaat. Deze attractie is zeker de moeite waard.

Door naar de terminator, deze attractie deed het inmiddels weer. Aangekomen krijg je een 3D bril en ga je een zaal in. In deze zaal wordt een combinatie van een theater show gegeven en 3D films. Dit was wel leuk om mee te maken hoe deze twee dingen kunnen samen werken.

Hierna zijn we naar shrek 4D gegaan, dit is een 3D film met bewegende stoelen, geur en kleuren. Niet echt spannend maar wel een leuke ervaring. We hadden nu bijna attracties wel gedaan en toen besloten we nog een keer rockit te pakken.

Bij universal zit ook een bioscoop en Daan en ik hadden al eerder besloten dat we een paar films wouden zien. We zijn na de attracties naar de film The hunger games gegaan. Deze films was een lange zit, deze film duurt 2,5 uur maar was zeker goed. Er komen nog 2 delen uit en ik ben benieuwd naar de volgende delen.

Het was inmiddels alweer rond 9 uur in de avond en we besloten nog wat te gaan shoppen en wat te eten. Daan had nog een paar artikelen op zijn lijstje staan die hij moest halen. Toen we eenmaal in het hotel waren aangekomen was het alweer 11 uur. Tijd om te gaan slapen want morgen gaat de wekker om 7 uur om naar seaworld te gaan.

 

woensdag 4 april 2012

Dag 6 & 7: wrestlemania en roadtrip naar Orlando

Zo, naar een paar drukke dagen is het weer tijd om de blog te updaten. Het is nu woensdag avond en we zijn moe. Lekker hotel hangen om daarna morgen weer heel vroeg op te staan.

 

Maar goed, dag 6: W-Day. De reden om überhaupt naar Florida te gaan. Aangezien het een lange dag gaat worden besluiten we geen wekker te zetten. Want heel veel kan je ook niet op een ochtend doen. Even wat ontbijten en wat boodschappen doen. We moeten namelijk toch wat te eten hebben als we aan het wachten zijn tot het stadion open gaat. Wat zakken chips en drinken dus. Totdat we een sms'jes krijgen dat er ook een BBQ aanwezig gaat zijn. Als Gerard en Michel bij ons in het hotel aankomen gaan er met z'n vieren nogmaals naar de supermarkt toe om wat vlees voor de BBQ te halen. En daarna reden we gelijk door naar het stadion. De rest zou er al om half 3 zijn. En aangezien we de dag er voor gelezen hebben dat het vanaf 3 uur een grote kans op file zal zijn, is het ook goed om op tijd er naar toe te rijden...

 

 

Om 2 uur komen we bij het stadion aan. En het is al aardig druk. Er staat een aardige rij auto's voor de poort. Toch rijdt het goed door. Als we onze auto neerzetten en uitstappen zien we al de Amerikaanse gewoontes bij zo'n evenement. Overal worden er tentjes opgezet, stoelen neer gezet, spelletjes gedaan en BBQs opgezet. Zoiets zie je gewoon niet in Nederland. Erg gezellig. Iedereen is goedgemutst. Het maakt niet uit voor wie je bent, iedereen is in een opperbeste stemming. Om half 4 krijgen we een sms'je dat de rest ook aangekomen is. We lopen naar de gesmste plaats waar we ze ontmoeten. En daar is dan de eerste verrassing: geen BBQ. Zoveel vlees en geen vuur. Gelukkig heeft Gerard een grote bek, en regelt zo dat we ons vlees bij wat andere gasten op de BBQ mogen gooien. Ook dat zal je niet zo snel in Nederland zien gebeuren. De tijd vliegt voorbij. Er worden spellen gespeeld, gechant (vooral de yes yes yes was geliefd) en de Cena fans werden goed toegezongen met "fruity pebbles" en "still à virgin". En in tegenstelling van Nederland, waar er gelijk gevochten zou worden, werd hier de chant met een grote glimlach in ontvangst genomen......

 

Toen het tijd was om naar binnen te gaan hebben we afscheid genomen van de rest. Tot na de show, want we zouden weer terug bij hun auto komen voor wat te drinken. Naar binnen ging net zo snel als de poort. Alles liep door, niemand was aan het dringen, easy peasy. De plaatsen waren prima. Weleen stuk van de ring af,maar we hadden goed zicht. Alleen de stoelen waren niet al te breed. En het was al zo warm. Toen we het stadion in mochten stond de zon pal op onze plekken. Gelukkig ging die snel onder, waardoor het een stuk beter vertoeven was. Om iets na half 7 begon de eerste match. Om het publiek alvast te vermaken en warm te draaien. Na de match begon het aftellen. Als je om je heen kijkt zie je pas hoe druk het is. Tijdens de show hoorde we al dat er een record gezet is: 78.000 mensen in het stadion. Nog nooit was het zo druk geweest in het sun life stadium. En 78.000 man kunnen ook goed geluid maken. Weer komen de yes yes yes chants langs. En natuurlijk de Lets go Cena.....Cena sucks. En precies op tijd begint de show. Ik ga geen verslag van de hele show maken. Ik denk dat daar niemand echt op aan het wachten is. Wel kan ik zeggen dat ik nog nooit zoiets meegemaakt heb. De drukte, de sfeer, de energie die daar hing....

 

Na de show lopen we met z'n vieren naar de auto toe. Na een tijdje komen de andere er ook weer aanlopen. Ze hadden al gewaarschuwd dat het een half uur file rijden zou worden om de parkeerplaats te verlaten. Dus we blijven even hangen. Natuurlijk wordt de show besproken. De hoogte maar ook de dieptepunten. Want niet elke match liep zoals men had gehoopt. 1 ding was iedereen het wel over eens. De funkasaurus was geniaal. Hè called his momma! Na ongeveer 45 minuten nemen we afscheid van de groep. Het is tijd om terug te rijden. Nou ja, rijden. Ook buiten de parkeerplaats was er dus file. De terugreis ging dus wat langer duren dan gehoopt. Rond kwart over 1 zetten we Michel en Gerard af bij hun hotel, nemen we afscheid en rijden we terug naar het hotel.

 

Dag 7 kunnen we heel kort over zijn. Hotel werd uitgecheckt. We reden terug naar Orlando. Niet via de snelweg maar via de turnpike. Na 4.5 uur waren we weer in Orlando. Na een korte stop bij het hotel zijn we weer gaan rijden. Eerst naar de acme superstore, een hele grote comic winkel. Tig comics en nog meer poppetjes. Van gi Joe tot aan star trek. Van star wars tot aan muppets. Na een kleine aankoop zijn we weer doorgereden. Eerst naar de mall at millennia voor wat a&f aankopen. En nadat we daar wat gegeten hebben rijden we door naar de Barnes and Nobles voor een paar boeken. En toen terug naar het hotel, want de wekker was alweer om 7 uur gezet.

 

D

 

zaterdag 31 maart 2012

Dag 5: Tickets, Glades en more shopping....

Na de lange dag van gisteren wilde we eigenlijk vandaag wat rustiger aan doen. Totdat we dus gisteren te horen kregen dat Santino Marella een meet-and-greet zou geven bij de Sun Life stadium. En heel toevallig moesten we daar ook nog naar toe om de tickets op te halen. De meet-and-greet zou om 11 uur beginnen, en alleen de eerste 300 mensen zouden een bandje krijgen om hem te bezoeken. Oftewel, we moesten er vroeg naar toe. Onze wekker is daarom maar om 8 uur gezet. Na een goede douche en een karig ontbijt zijn we richting het Stadion gereden. Gelukkig was het niet al te druk op de weg. Om iets voor 10 uur waren we daar. Zo vroeg dat we nog geen eens naar binnen mochten. Om 10 uur ging de poort open en mochten we onze kaartjes ophalen. Ik ben gelijk in een rij gaan staan voor de tickets. Roy ging even verder lopen om te zien wat er nog meer te doen was.


Met de kaartjes in de hand ben ik Roy gaan zoeken, aangezien hij nog niet terug was. En daar zag ik hem al staan: in de rij voor de meet-and-greet. Gelukkig zijn ze in Amerika gewend dat er 1 persoon in de rij gaat staan en dat je dan naar hem toe loopt. Iedereen ging gewoon opzij. Nadat ik mijn polsbandje gekregen had ben ik eerst even naar de winkel gegaan om wat WWE spullen te kopen. Met een plaque, 2 shirts en 2 foto's rijker ben ik terug gelopen naar Roy. En toen begon het wachten. Want de meet-and-greet begon pas om 11 uur, en het was pas 10:20. Gelukkig stonden we goed vooraan in de rij. Om 11 uur was de rij een stuk langer geworden.


Binnen ging het allemaal redelijk snel. Niet de 3 minuten per persoon die bv Jim Duggan nam, maar wel een handje, klein praatje, handtekening en een foto. En het blijft natuurlijk wel Santino Marella (al denk ik dat een aardig wat mensen hier niet eens weten wie dat is :))



Na de meet-and-greet zijn we naar de glades gereden. Eigenlijk wilde we op de terugweg door de glades binnendoor terug rijden naar Orlando, maar daar zijn we even van afgestapt. Miami Zoo werd net iets te veel voor vandaag, dus hebben we de Glades naar voren geschoven. Op de Tamiami Trail aangekomen zijn we gaan zoeken welke boottocht we wilde nemen. We hadden al verhalen gehoord over de eerste en tweede ranch, maar die waren zo druk, die hebben we overgeslagen. Uiteindelijk 5 ranches verder kwamen we bij een ranch gerund door indianen. Totaal niet hetzelfde als een aantal jaren geleden, toen we ook al een keer een boottocht gedaan hadden. Binnen een paar minuten hadden we al 2 kleine gators en mama gator. En wat die gids deed met de gators (aaien voeren etc) deed de andere gast niet. Heel leuk gedaan. Ook hebben we een bezoekje/stop gemaakt in een oud indianen dorp. Hij had het al over de vele slangen die daar ooit zaten. Gelukkig zitten die daar nu niet meer, anders had ik in de boot blijven zitten. Helaas is de vervuiling de schuld van dat ze daar niet meer zitten. Helaas, de glades is ook goed vervuild. Na ongeveer een uurtje kwamen we weer aan bij onze auto.





En daarna zijn we nog even naar de Dolphin Mall gegaan. Natuurlijk hebben we nog niet genoeg geshopped hier. Nu moet ik zeggen dat de mall niet bijzonder was. Leuke winkels en zo, maar het is geen Florida Mall waar je naar hartelust kan shoppen. Maar desalwelteplus heb ik daar nog wel een paar dingen op de kop kunnen tikken voordat we door de stortregen naar het hotel reden, waar we nu zitten. Het is nu half 7, en we zijn beiden een blog aan het schrijven. En daarna even eten, en op tijd naar bed, want morgen wordt een lange Wrestlemania dag.



D

Dag 4: roadtrip Miami

Zo weer een blog post van mij. Dag 4 stond in het teken van de roadtrip naar Miami. Onderweg gingen we langs Kennedy Space Center. Dat was iets wat ik wel wilde doen. Dichter in de buurt van de ruimte zijn gaat niet lukken.

Het eerste wat we bezochten was de rocket garden, de naam zegt het al een tuin vol met oude raketten. Ik had nog een stille hoop dat de spaceshuttle er zou staan maar die komt helaas pas volgend jaar in de tuin. Toch is het wel interessant voor zo'n nerd als ik.

Wat me als eerste opviel was eigenlijk hoe klein de eerste raketten zijn. Gelukkig stond er ook nog een raket die iets meer in de lijn van de verwachting was. Deze stond dan ook niet verticaal maar horizontaal. Van de rocket garden zijn we doorgegaan naar de control room van de eerste lanceringen. Als je dat zo bekijkt dan verbaas je erover hoe lang het wel niet goed is gegaan met die antieke techniek. Met minimale informatie werden problemen op de spot opgelost.

Een paar raketjes.
Funkasaurus op de loopbrug naar de raket.

Toen werd het tijd voor de enige attractie die je kon doen. Dit was de spaceshuttle lanceer simulator. Daan wou er eerst niet in vanwege de 'heftigheid' maar met wat goed lullen heb ik hem over kunnen halen. De attractie zou een echte lancering moeten nabootsen, dit doen ze door de rij stoelen te kantelen zodat het lijkt dat je onder een hoek van 90 graden zit. Tijdens het opstijgen lijkt het ook echt of dat je accelereert. Je voelt de g krachten en het wilde geschud. Achteraf viel de attractie best wel mee maar leuk om gedaan te hebben.

Nu de rit erop zat gingen we voor de 3D iMax bioscoop, hier draaide 2 films. De ene ging over de hubble telescoop en de tweede film ging over de ISS. Beide films duurde ongeveer 45 minuten en sloten op elkaar aan. We begonnen met de film die over de hubble telescoop ging. De 3D beelden waren echt goed, het leek net alsof je in de kamer met de astronauten stond en of je in de ruimte was om de hubble te repareren. De tweede film over de ISS was net zo goed. Eerst het trainen van de astronauten en daarna door de ISS vliegen alsof je er zelf was.

Na de films hadden we alles wel gezien op de Kennedy space station en zijn we vertrokken richting Miami. Dit zou een rit worden van 4-5 uur, over dit gedeelte kan ik kort zijn. Het was rete saai, uren naar een 5 baans snelweg en palmbomen kijken. Na 5 uur waren we blij dat we eindelijk in het hotel waren aangekomen. Nu hadden we nog een paar uur over voordat we naar een meet en Greet gingen van Daniels Worstelforum vrienden.

Rond 9 uur hebben we twee worstelfanaten opgepikt die we ook al hadden ontmoet op Schiphol en vanuit daar zijn we vertrokken om wat te eten en te drinken bij hard rock café in Miami. We kwamen net oprijd binnnen want er waren tryouts bezig van nieuwe bandjes. Ik vond het al snel gezellig maar die mening werd niet erg gedeeld haha. Nadat ik mijn biertje had leeggedronken zijn we vertrokken naar een terras buiten om rustig te kunnen zitten en kunnen praten. Het terrasje wat hadden uitgekozen had een zeer grote bierkaart, dat is heel fijn maar heeft ook als nadeel dat ik 15 minuten ben bezig geweest om een biertje uit te zoeken. Maar Hoe later het werd hoe meer worstelfanaten erbij kwamen.

Keuzes, keuzes, keuzes

Op een gegeven moment zagen we een paar worstelaars lopen inclusief aankondiger. In dit geval was dit de personage 'Vicky', voor de gene die geen worstelen volgen, Vicky is een aankondigster van twee worstelaars echter ze heeft zo'n zeurige verschrikkelijke stem dat zodra ze der mond 1 seconden open heeft iedereen in de zaal al Boe roept. Toen we haar spotten vloog gelijk 3 kwart van onze tafel weg om met haar te praten en op de foto te gaan. Ik liet deze kans voorbij gaan en keek vrolijk toe. Rond 1 uur zijn we weer richting het hotel gegaan nadat we hadden besloten om naar de handtekening sessie te gaan van Santino Marella.

 

donderdag 29 maart 2012

Dag 3: gatorland en shoppen

Zo, nadat we onze derde kamer in 3 dagen gekregen hebben heb ik eindelijk tijd om weer wat te schrijven. 3 kamers in 3 dagen? Ja! Dag 1 kregen we eerst een kamer waar een kingsize bed stond in plaats van 2 queensize bedden. Dus we gingen van 232 naar 432. En nadat we vandaag terug op onze kamer kwamen deed de airco het niet meer. Dus dat werd weer verhuizen. Maar goed, nu kunnen we beginnen aan de dag. En ik moet nog opschieten aangezien de wekker morgen weer om zeven uur gaat.

Vanochtend hebben we maar geen wekker gezet. Dit omdat we vandaag geen groot park op de planning hadden. Veel later werden we ook niet wakker. Rond half 9 zaten we aan het ontbijt. En het was gelijk een stuk drukker. Ditmaal was er ook bacon ipv worstjes. En aardappel blokjes. Na het ontbijt gingen we naar Congo golf om onze explorer pass te halen. Ren pas waar we vier kleinere attracties in Orlando kunnen doen. Inclusief gatorland. Het pasje is snel verkregen en we konden op weg. Gelukkig is het er niet echt een ochtend spits. Na een half uurtje rijden waren we er. Het leek eerst of er niemand anders was. Zo rustig was het op de parkeerplaats.

Als we ons pasje bij de kassa geven worden we nog positief verrast. Naast de entree krijgen we ook nog eens een bonnetje om een ronde met het treintje te maken, en een gratis hotdog om aan de gators te voeren. Na wat rond gelopen hebben komen we bij de eerste show van de dag aan. Upclose encounters, veel informatie over slangen, spinnen etc. En ook een aantal mensen uit het publiek komen in aanraking met de beestjes. Als klap op de vuurpijl mochten nog 4 mensen een grote birmaanse python beet houden. Na de show lopen we door de swamp heen, om wat tijd te doden tot de 2e show: gator wrestling.


 

Ons eerste worstelen van de vakantie. Een leuke show, waarbij de worstelaar uiteindelijk de bek van de gator open houdt met zijn kin. Daarna hebben we ons gratis rondje in het treintje gemaakt, gevolgd door de laatste show van de dag: gator jumping. Met stukken kip werd er geprobeerd om de gators een stuk uit het water te krijgen. Na deze show hebben we nog wat laatste dingen bekeken, waaronder een paar hele grote schildpadden.


 

Na gatorland zijn we naar de Florida mail gegaan. Ik kan we vertellen welke winkels we binnen zijn gegaan, maar ik denk niet dat er veel mensen daar op zitten wachten. Wel hebben we genoeg gekocht. Meer dan genoeg. En we hebben nog heel veel dagen te gaan. Na een korte stop bij het hotel zijn we weer even terug gegaan naar de premium outlet, waar nog meer dingen gekocht zijn. Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij Denny's om te eten en daarna begon de grote kamerwisseltruuk. En nu, nu is het tijd om naar bed te gaan. Morgen staat de roadtrip naar Miami op de planning, met een stop bij kennedy space center.

 

 

D

 

Dag 2: dag van Disney's magic Kingdom

Dag 2 begon vroeg in de ochtend voor ons. Het plan was om op 7 uur op te staan, daarna te ontbijten en dan door naar Disney. Zo gezegd zo gedaan rond half tien waren we in het park aanwezig.

De eerste attractie die we hebben gepakt was space mountain, een achtbaan die geheel in het donker is. Dit was een van de leukste attracties, vooral omdat je niet kan zien hoe de baan loopt. De rij voor deze attractie viel best mee. Maximaal 20 minuten wachten. Na deze attractie hebben we gelijk een fast ticket gehaald voor dezelfde attractie. Met een fast ticket kun je in een bepaalde tijdsvlak in een snellere rij aansluiten.

Nadat we deze attractie hebben gehad zijn we naar stitch geweest. Dit is een statische attractie, hiermee bedoel ik dat je in een stoel zit en alles om je heen gebeurd. Zoals onder geslijmd worden, geboerd worden in je gezicht (incl de geur) en nog meer dingen. Die lucht van die boer is me de hele dag bij gebleven, zelfs nu tijdens het schrijven ruik ik het weer.

Toen deze attractie afgelopen was zijn we naar laugh floor geweest. Dit een interactieve stand-up comedy met monsters Inc. In deze show werden vragen aan mensen gesteld en daarover werden grappen gemaakt door de monsters. Zeker de moeite waard voor een goede lach op je gezicht.

Met dezelfde lach hebben we gebruik gemaakt van onze fast lane tickets voor space mountain. Zelfs de tweede keer verveelde deze achtbaan ons niet.

Onze volgende doel was big Thunder mountain, dit was volgens Daniël een attractie die zeker de moeite waard was. Aangekomen bij de attractie bleek deze dicht te zitten vanwege onderhoud/verbouwingen. Helaas voor ons. Dan maar op naar Peter pan, bij deze attractie stond een wachttijd van 75+ minuten. Te lang voor ons om in de rij te staan dus hebben we maar besloten om een fast ticket voor deze attractie te halen. Helaas duurde het nog even voordat deze geldig werd. Dus maar weer door naar de volgende attractie.

Pirates of the caribbean, voor deze attractie stond een uur wachttijd voor. Deze sloegen we maar over totdat het rustiger werd. Bij de Pirates stond ook een attractie genaamd "enchanted tiki room", Daniël was hier nog nooit naar geweest dus besloten hier naar toe te gaan.

Wat een butt attractie was dit zeg, een beetje naar zingende vogelpoppen, planten en totempalen kijken. Toen deze kwelling eindelijk afgelopen was hebben we een tweede poging gedaan voor Pirates. De wachttijd was korter geworden dus zijn we aangesloten in de rij.

De Pirates is een soort fatamorgana van de Efteling alleen in de stijl van Pirates of the caribbean. Spannend was het niet maar wel vermakelijk. Op naar de dichtstbijzijnde attractie, dit was de jungle cruise. De jungle cruise is een boottocht door de jungle met begeleidende uitleg van een kapitein. In de wachtrij raakten we aan de praat met een Amerikaanse meneer die zich afvroeg waar wij vandaan kwamen. Hij dacht persoonlijk eerst Duitsland en daarna Zweden. Na de opmerking dat wij naast Duitsland lagen kwamen de landen Zwitserland en Ierland aan bod. Dan maar de stereotypieën opnoemen zoals tulips, windmills en wooden shoes. Na deze tips viel het kwartje. Nadat het kwartje gevallen was begon deze meneer te praten over hoe nederland in het verre verleden een oorlog hadden gefinancierd van de Amerikanen, dan praten we echt in de 18 honderd. Daarna ging het over zijn familie geschiedenis en de economische crisis. Tegen die tijd konden we instappen in de attractie, de attractie zelf is wel aardig, de uitleg die kapitein geeft is te flauw voor woorden haha. Zoveel flauwe woordgrapjes dat het weer leuk wordt.

Na afscheid te hebben genomen zijn we volgens mij maar de haunted mansion gegaan. De naam zegt het al, het lijkt veel op de spookhuis van de Efteling maar dan veel uitgebreider.

Het was inmiddels middag geworden en tijd om iets te eten, Daan had al wat op het oog en dat was een turkey legg. Wat een groot lomp stuk vlees is dat zeg. Daan had er zin in, terwijl ik halverwege was met de poot had Daan hem al op. Zie de foto's zou ik zeggen.


Daan, ik en twee turkey legg's.

Na onze uitgebreide lunch was het tijd voor anders, we zijn toen naar de Small world gegaan. Dit bijna hetzelfde als de carnaval van de Efteling. Onze voeten begonnen als langzaam pijn te doen dus tijd om ze de nodige rust te geven, dit hebben we gedaan door naar de attractie Mickey's 3D film te gaan. Dit is een leuke film waarbij alle karakters van Disney in voorkomen in 3D. Dingen die naar je toe vliegen incl. Geurtjes en nat worden haha.

Door naar de volgende attractie, nu gingen we voor Peter pan. In deze attractie vlieg je over de steden en belangrijke momenten van de Peter pan film heen. Het simpele attracties maar ze tellen mee voor de roller coaster.

Toen werd het tijd voor een attractie die Daniël nog wou doen en dit was de buzz lightyear. In deze attractie zit je in een karretjes met twee laser pistolen waarmee je op targets moet schieten om punten te verzamelen maar onze attractie begon eigenlijk al in de wachtrij. Toen wij buiten stonden stond er op de borden dat de wachttijd 30 minuten was. Dit is nog redelijk te doen. Maar toen we halverwege waren stond de rij een hele poos stil. De fast lane die liep de hele tijd door. Er werd een ratio van 10 standaard rij op 100 fast lane rij aangehouden. Dit zorgde op een gegeven moment voor veel commotie onder de mensen van de standaard rij. Mensen die rij verlieten, een militair die op zijn strepen ging staan en management aan zijn broek trok en boze moeders die hun beklag gingen doen. Wij konden er wel allemaal om lachen, het blijft immers een wachtrij. Maarja de wachtrij was hier de grotere attractie.

Ik wou nog een keer naar de laughing floor omdat de humor en interactie met het publiek was. Ook dit keer was het een leuk optreden.

Oh ja we hebben ook nog een optocht gezien. Maar dat was meer om het mee te maken dan wat anders :D. We hadden ons lijstje afgewerkt en we zaten er wel doorheen. Tijd om terug naar het hotel te gaan om onze voeten wat rust geven en onze magen te vullen.

Terug in het hotel werd het tijd om te bepalen wat we zouden eten, Daan had zijn keuze gemaakt en dat werd popey's. Ongezonde frituur food maar wel lekker en die onbeperkte refills is ook wel handig. Je bent Hollander of niet. Terug in het hotel ben ik begonnen aan deze post en daan aan tv kijken.

Morgen (vandaag) gaan we onze tickets ophalen voor pretparken en gaan we naar gatorworld.

 

dinsdag 27 maart 2012

Lange zit

Het valt toch weer tegen hoe lang de vliegrit wel niet is. Maar gelukkig hebben we wel stoelen met extra beenruimte dat maakt al een beetje verschil. Ik zit nu nog in het eerste vliegtuig, we moeten nog een uur vliegen. Daarna hebben we 2,5 uur tijd om de koffer op te halen, opnieuw ze in te leveren en door de douane heen te komen voor vlucht 2.

Vlucht 2 gaat nog 3 uur duren waarna we nog naar het hotel moeten rijden. Een lang dagje maar wel weer een ervaring rijker. We moeten kijken of we vanavond nog inkopen gaan doen of dat we dat uitstellen tot morgenvroeg.

Morgenvroeg staat iig magic kindom op de planning. Dat gaat een leuke lange dag worden, in de ochtend vroeg naar de beste attracties van het park en einde van de dag meer de shows en optochten. Aangezien ik nog nooit naar een Disney park ben geweest ben ik wel benieuwd wat daar allemaal te doen is en wat voor een volk er rond loopt.

Een laatste opmerking over het vliegen, gaarne op de terugweg meer leuke stewardessen. De crisis is te merken aan het oudere personeel wat ze nog in dienst hebben :D

Hierbij een aanvulling op het verhaal, momenteel zitten we in de lucht voor de tweede vlucht. Het einde van deze dag komt langzaam in zicht.het personeel is er niet beter op geworden. Hopelijk wordt dit geen trend voor de Nederlandse vliegmaatschappijen :D.

Nog een uurtje vliegen en dan kunnen we de auto ophalen en naar het hotel rijden. Het hotel zit 30 minuten van het vliegveld af. Het is ook nog spannend wat voor een auto we mee gaan krijgen, als we het weten komt er een foto bij deze blogpost.

Het weer in newark was heerlijk, het is nu ongeveer 28 graden buiten. Helaas draag ik nog een lange broek maar dat gaat geen trend worden voor de rest van de vakantie. De rest van de vakantie loopt deze meneer lekker in korte broek. Hopelijk kan ik al wat bijbruinen voordat de zomer begint in Nederland. Dat is het voor nu even, de volgende update zal zijn als we in het hotel zijn.