maandag 9 april 2012

Dag 12 en 13: rustige dagen

De paasdagen hebben Daan en ik het rustig aan gedaan. Dag 12 stond in het teken van lekker uitslapen, buiten de deur ontbijten en daarna gaan schieten. Nadat we tot ongeveer half 11 op onze hotelkamer hebben gezeten werd het wat tijd om iets actiefs te gaan doen en onze magen te vullen. De keuze voor het ontbijt was simpel, we gingen weer voor denny's, denny's is een eetgelegenheid waarbij je de hele dag kan ontbijten als je dat wilt. De bedoeling was om bij de denny's te gaan eten die bij onze hotel zit, maar toen we daar aankwamen stonden er al mensen buiten te wachten op een plekje. Dat zelfde ging op voor de volgende dichtbijzijnde denny's, gelukkig hebben we de TomTom bij om zo een rustige denny's op te zoeken. De derde keer was scheepsrecht en we konden rustig eten. Nadat we ons ontbijt hadden genuttigd werd het tijd voor wat actie.

Ik had al aan Daan doorgegeven dat ik graag wou schieten in Amerika. Aangezien ze daar wat makkelijker omgaan met de wapenwet was dit ook geen probleem. Daan had op internet een schooting range gevonden die niet in een gure buurt lag of in een buurt met seks shops. Eenmaal aangekomen bij de schooting range moesten wij onze legitimatie afgeven en werden we in de wachtrij gezet. Er waren nog 4 mensen voor ons die zaten te wachten. Maar binnen 15 minuten waren wij al aan de buurt. Eenmaal aan de beurt hebben we gekozen voor een 9 mm pistool het merk Berreta. Allebei hadden we een papieren target uitgekozen, Daan een zombie monster en ik een anotonomische mens. We kregen een doosje van 50 kogels mee om te schieten. Het was weer een tijdje geleden dat ik geschoten had maar het is net zoals fietsen, je pakt het zo op.

Nadat we allebei de kogels er doorheen hadden geschoten werd het tijd voor een andere geweer. Voordat we de 9 mm meekregen zag ik ook een shotgun/jachtgeweer hangen. Aangezien ik hier nog nooit mee heb geschoten kon ik het niet laten om deze te nemen. Ik had gelijk een nieuwe target meegenomen aangezien ik. Wist dat er niet veel van zou overblijven. Gelukkig weet ik van genoeg YouTube filmpjes dat je de terugslag niet moet onderschatten en goed het wapen tegen je schouder moet zetten. Zo gezegd zo gedaan, de kracht die bij het eerste schot eruit kwam was groot en ik had mijn target geraakt. Mijn schouder voelde de klap ook goed. Nadat ik klaar was met mijn schietronde wou ik het overgeven aan Daan maar hij durfde het niet aan ivm zijn rug en nek. Dat betekende dat ik 25 schoten in mijn uppie moest doen. Na de 25ste schot was ik blij dat ik klaar was. Mijn target was helemaal vernietigd en mijn schouder was helemaal beurs. Er zat een mooie rode plek op mijn schouder die later blauw zou worden.

Om het toch leuk te houden heb ik daarna de shotgun weer omgewisseld voor een 9 mm pistool. Ik kon nauwelijks meer het pistool omhoog houden zoveel last had ik van de shotgun. Maar nadat we weer 50 schoten er doorheen hebben gejaagd werd het tijd om iets anders te gaan doen. Terug naar het hotel om even bij te komen.

We hadden nog 3 activiteiten over op onze Floridapas, tijd om hier wat mee te gaan doen. Daan had opgezocht dat er twee attracties in de buurt zaten, Ripley's en Wonderworld. Op naar de eerste dat werd Ripley's, dit is gebaseerd op de tijdschrift Ripley's. Dit tijdschrift bevat allemaal rariteiten zoals koppensnellers, misvormde dieren, verschillende culturen, illusies. Het kwam er op neer dat het een soort museum was met weinig interactieve dingen. Het was leuk om een keer gezien te hebben maar niet om er een keer naar terug te gaan.

Hierna zijn wij doorgereden naar Wonderworks, dit is een interactieve omgeving voor jong en oud. Zo kun je allemaal spelletjes doen zoals mindgame waarbij je tegen elkaar met je hersengolven een bal moet bewegen, Baseball werpen, flightsims spelen en nog veel meer. Hier hebben Daan en ik wat meer tijd rondgebracht omdat er een paar leuke dingen tussen zaten inclusief wachtrijen. Het was ook nog de bedoeling om bij wonderworks een dineshow te volgen maar deze zaten al vol voor de hele avond.

Een avond programma hadden we nu niet echt meer op naar het hotel, Daan had nog kortingsbonnen liggen die we konden gebruiken voor popey's, we gingen voor de afhaal en besloten basketball te gaan kijken ter voorbereiding op de wedstrijd van maandag. Na twee basketball wedstrijden en toiletbezoekjes later besloten we te gaan slapen.

Dag 13 stond in het teken van uitslapen en nog wat proberen te shoppen. Daan had nog een lijstje van spullen die wij moesten halen en dit was de gelegenheid om de spullen te gaan halen. Dat dachten wij tenminste, eerst werd het tijd om wat ontbijt te gaan halen. Na het ontbijt werd het tijd om te gaan shoppen, dit was nog moeilijker dan gedacht.

Op weg naar de eerste mall, eenmaal daar aangekomen was het stervensdruk. We konden de auto voor geen mogelijkheid kwijt na 15 minuten besloten we maar om door te rijden naar een tweede mall. Aangezien ze op elke hoek wel een mall hebben moet dit geen probleem zijn. Eenmaal aangekomen bij de tweede mall blijkt deze mall dicht te zitten vanwege Pasen, dit hadden we kunnen verwachten aangezien de eerste mall stervensdruk was. Geen probleem TomTom erbij gepakt en gezocht naar een derde mall waar ze een bepaalde winkel moesten hebben. Op naar nummer drie dit was een mall die naast wonderworks lag waarvan we het bestaan niet afwisten. Eenmaal daar aangekomen lijkt deze mall open te zijn, er lopen mensen en winkels lijken open. Totdat we bij die ene winkel aankomen, deze bleek dus mooi gesloten te zijn. Na enig vloeken weer de TomTom erbij gepakt om onze speurtocht voor te zetten.

Ok, we hebben een andere mall gevonden die ook deze winkel moet hebben en open moet zijn. Eenmaal aangekomen bleek deze winkel gelukkig open te zijn en Daan en ik hebben daar een beetje rond zitten struinen.

Nadat we klaar waren bij deze mall werd het tijd om weer iets actief te gaan doen. We hadden nog 1 attractie over op onze Floridapas aangezien de dinershow vol zat. Op naar......

Midgetgolf, dit is iets wat ik al een heel tijdje niet meer heb gedaan. Maar het was meer dan dat tijdens het midgetgolfen moest je goed opletten op verborgen items. Het was een combinatie van midgetgolfen en een speurtocht. Uiteraard kozen Daan en ik voor de moeilijke baan en vlogen de golfballen overal over de baan heen. Enige nadeel van deze baan is dat er veel water omheen zat als extra moeilijkheidsgraad maar ook veel muggen die tegen de schemer aan actief werden.

Een halve liter bloed later waren we klaar met de banen en gingen we nog opzoek naar een verborgen item. Toen we deze hadden gevonden met wat hulp van medespelers besloten we om een hapje te gaan eten.

Daan had zijn zinnen gezet op de Golden Correl en je raadt het al, hij had er kortingsbonnen voor. De Golden Correl is een lopend buffet tent, van soepen, salades, friet, rijst en toetjes ze hadden het allemaal. Tijd om weer de nodige groentes naar binnen te werken wat een verademing was dat. Na ons buikje meer dan vol te hebben gegeten en Daan sjans had met een 50+ jarige serveerster werd het tijd om het hotel op te zoeken en nog wat tv te kijken.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten