zaterdag 7 april 2012

Dag 10: island of adventure.....

......of toch niet? Met een wekker om half 7 kan het niet mis gaan. Het park gaat om 8 uur open, dus we moeten erg vroeg weg gaan. De nieuwe attracties zijn nou eenmaal heel erg gewild. Na een heel vroeg ontbijt gaan we onderweg. Universal is gelukkig niet al te ver weg. Maar 10 minuten rijden. Net iets voor 8 uur staan we voor de ingang van de garage. En het is al aardig druk. Meer mensen hebben dus hetzelfde idee als ons. Maar goed, volgens undercovertourist is het een semi drukke dag. Komt wel goed. Om iets na 8 uur lopen we naar binnen. Gelijk naar de Harry Potter natuurlijk. We lopen gewoon voorbij de spiderman en Hulk, die maar 5 minuten wachttijd hebben. Nee, wij besluiten om door te lopen. Bij Harry aangekomen schrikken we ons rot. Om 10 over 8 staat er al een wachtrij van 75 minuten!!! Das toch fakking niet normaal meer. We besluiten dan maar de draken achtbanen te pakken. Die hebben maar 10 minuten wachttijd. Valt mee. Het zijn 2 achtbanen die normaliter tegelijkertijd gaan. Helaas is dat ditmaal niet het geval. Na ritje 1 moeten we omlopen. En daar zien we dan dat Harry nu een wachttijd van 90 minuten heeft. En na de 2e rit al 120 minuten. Uiteindelijk heeft er die dag 150 minuten max gestaan. Helaas dat ging hem dus niet worden.

 

 

 

Dus werd het een rondje lopen. Tegen de klok in, aangezien je dan best wat attracties tegen komt. Als eerste kwamen we Jurassic park tegen. Maar 5 minuten wachten. Valt mee. Daar gaan we dan maar in. Het bootje zit aardig vol. Voor ons en naast ons een aantal schreeuwende Spaanssprekende dames. En zo eng is de attractie niet. Zij vonden dus van wel. Zo erg eng zelfs dat de dame naast me ineens aan me vroeg of ze me een arm mocht geven. Ze zat echt te shaken. En ze kon goed knijpen. Ik was bang dat het een blauwe plek als bewijs zou achterlaten. Gelukkig was dat niet zo. Gelukkig werden we ook niet erg nat. Alhoewel, met 30 graden blijf je ook niet lang nat.

 


Na een rondje gelopen te hebben en geschrokken te zijn van de wachttijden besloten we maar om naar de stuntshow te gaan. Alleen we hadden nog te veel te tijd te doden. Naast de stuntshow zit Posseidon. En ook daar was een wachttijd van 45 minuten. Aangezien we nog tijd genoeg hadden besluiten we maar om de rijd te staan. Posseidon is een aardige show, waarin de narrator zich goed kan doen aan overacting. Zijn hoge piepstemmetje helpt daar ook goed aan bij. Hoogtepunt van de show is toch wel een tunnel waar je doorheen moet lopen, waar het water om je heen draait als een centrifuge. En genoeg vuur en water effect.

 

Daarna was het door naar de stuntshow Sinbad. Leuke show, met aardig wat woordgrapjes en geslingerd aan touwen. En de mensen in de splashzone werden ook lekker nat. Na de show wilde we naar de BMX show. Maar eerst wat eten. Ze vonden ons daar zo gezellig, dat ze ons ik weet niet hoe lang hebben laten wachten op ons eten. Zo lang zelfs dat we te laat waren voor de BMX show. En het park werd ook steeds drukker. Spiderman had ondertussen ook al een wachttijd van 90 minuten. Dan maar weg. De tijden zouden toch alleen maar oplopen. Ik heb een app op de iPhone zitten waarin ik de wachttijden kan zien. Als het rustiger wordt kunnen we gewoon terug komen. Lang leve een hotel die dichtbij het park zit.

 

Maar eerst nog de Hulk. Ook hier staat een aardige rij. 45 minuten. Maar goed, het is toch wel een machtige achtbaan. Dus laten we maar in de rij gaan staan. De Hulk is een achtbaan waar je diagonaal in afgeschoten wordt. Is weer wat anders dan naar boven getakeld te worden. Gelukkig loopt het goed door, en zijn er ook overal beeldschermen waar je naar kan kijken. Binnen 45 minuten stonden we weer buiten. En toen maar terug naar het hotel. Rond 1 uur smiddags.

 

Alleen, wat moet je nou in je hotel doen. Zoveel is daar niet te doen. Dus dan maar weer de hort op. Ik had nog een bestelling staan voor under armour. En aangezien we dat nergens gevonden hebben, is de grootste Sportwinkel in Orlando misschien wel de plek om te slagen. Roy had even geen zin om mee te gaan, dus ik ben er maar alleen op uit gegaan. Gelukkig is het rechttoe rechtan rijden. Binnen 10 minuten ben je er. En hoe groot die winkel ook is, hetgene dat ik moest hebben hadden ze niet. Dan maar weer snel terug. Alhoewel zo dacht ik. Helaas dachten 2 andere auto's daar anders over. Die moesten perse tegen elkaar rijden. Oftewel, stil staan totdat de politie me door liet rijden. Daar heb ik toch aardige wat tijd gestaan. Niet zolang als bij de hulk maar toch. Ik ben er toen maar bij walmart afgeslagen. Ik heb ondertussen zoveel gekocht dat ik een extra koffer nodig heb. En nog wat andere dingen (ik ben geslaagd hoor Kim, 4 roze bussen). Met een koffer en nog wat andere dingen rij ik terug naar het hotel.

 

Daar aangekomen zien we dat de wachttijden alleen maar meer worden. Dat gaat hem dus niet worden. Gelukkig zit er een bioscoop in de buurt. En de film wrath of the titans in 3D stond nog op het te kijken lijstje. Dus dan maar daar naar toe. Gewapend met een grote popcorn, een hele grote cola en 3D brilletje gaan we daar naar binnen. Een aardige film, maar ze hadden wel wat meer met de 3D kunnen doen. Na de film reden we weer terug naar het hotel om weer vroeg naar bed te gaan. Morgen staat de wekker nl weer om half 7

 

 

D

1 opmerking:

  1. Super hoor dat jullie het verslag zo goed bijhouden want het is best veel werk na zo'n volle dag genieten. Jullie hebben al behoorlijk wat leuke dingen gedaan, leuk om te lezen. Wel jammer dat het zo druk is in de parken.
    Nog heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen