maandag 16 april 2012

Dag 16 en 17: de laatste loodjes

De laatste dagen zijn aangebroken. En aangezien de vakantie toch al aardig druk geweest is, besluiten we om de laatste dag met zo min mogelijk dingen te vullen. Gewoon lekker een dag zonder plannen. Behalve wat uitslapen. Rond een uurtje of 10 besluiten we maar op zoek te gaan naar ontbijt. Denny's is zo goed bevallen dat we daar maar naar toe rijden. De Denny's op de hoek van ons hotel is toch redelijk druk door alle hotels in de omgeving. Helaas is de eerste Denny's op de i-drive ook erg druk. We worden buiten al gewaarschuwd dat er een onderbezetting is. We besluiten maar door te rijden. Het eerste dat we tegen komen is een Subways. Aangezien we daar nog geen enkele keer gegeten hebben in onze vakantie (schandalig eigenlijk) besluiten we daar te gaan eten. Normaliter is het bij bij standaard de club, maar ditmaal dacht ik: Laat ik eens gek doen. Het wordt toch de chicken Teriyaki. Wel een lekker broodje maar hij haalt het nooit ten opzichte van de club. Na nog een refill rijden we door. Eigenlijk stonden er nog wel 2 dingen vandaag op de lijst. Roy wilde nog bij een sigarenboer hier langsrijden om te zien of er nog lekkere sigaren te scoren waren voor thuis. En ik wilde nog langs een winkel waar ze hopelijk koffiebonen verkochten. Dus als eerste reden we naar Corona's. Van buiten zag het er niet al te bijzonder uit. Des te groter stonden m'n ogen toen we binnen kwamen. Wat een hoeveelheid sigaren. En wat een verschillende groottes.

Je kan daar best lang rondlopen. Zoveel te zien. En ik heb niet eens wat met sigaren :) Roy wel. Hij kocht een humidor en 16 sigaren. Aangezien er maar 15 plekken in de humidor zaten, "moest" hij wel even een sigaartje oproken. We hadden toch geen haast oid. Met een bakkie pleur (wat echt smaakte naar een slecht gezet kopje senseo koffie, maar dan waar de pad al 4x van gebruikt was) hebben we daar nog even een uurtje gehangen.

Daarna zijn we eerst even naar de publix gelopen. De tegenhanger van Walmart als we de reclames mogen geloven. Hier mag je gewoon de concurent bij naam noemen en "afkraken" in de reclame. Zo ook wordt de Publix als duur bestempeld door de Walmart. Dat moet je dan natuurlijk met eigen ogen zien. Qua winkel lijken ze wel erg op elkaar. Behalve dan dat de Walmart groter is en meer non-food heeft. Maar we gingen voor de supermarkt. En daar valt het wel op. Oreo's die bij de Walmart maar 2.99 zijn, kosten hier 4.29. Dat scheelt best wat. Ook de Pringles waren 0.25 duurder, de Kool-aid 0.20 (per 4) en de M&M's 0.39. En dan heb je ook minder keus. Desalwelteplus neem ik een zakje M&M's mee. Met kokosnootsmaak. Nog nooit eerder gezien, maar lijkt me wel lekker (red: na het thuis geprobeerd te hebben kan ik ook zeggen dat ze erg lekker zijn).

Na de spullen naar de hotelkamer gebracht te hebben gaan we weer op pad. Er zijn een paar koffiewinkels die ik af wil rijden. De eerste blijkt alleen een kantoor te zijn. Tenminste, we hebben de winkel nooit gevonden op het adres dat op de site stond. Er stond ook suite 100 bij. Klonk achteraf ook niet echt als een winkel. De 2e is ook een suite nogiets, maar die bestond wel. Ook op de kaart zagen we al dat het in een winkelcentrum moest liggen waar we al vaker langs zijn gereden.

Een leuk winkeltje. Niet al te groot maar zag er wel gezellig uit. De verkoopster was ook nog iemand die lekker kon kletsen (Barnie's op 8015 Turkey lake road :)) Na wat rond gekeken te hebben is mijn oog gevallen op een aantal aparte smaken. Oftewel dat wordt inkopen. Santa's white Christmas (kokosnoot, caramel en vanille), German Chocolate Cake (chocola, hazelnoot en kokosnoot), en nog 3 smaken die ik niet zo snel op de site kan vinden worden gekocht. En daarna is het natuurlijk ook even wat proeven. Na een sample geprobeerd te hebben besluiten we voor een ice-coffee met spicy mocha te gaan.

Nadat de koffie op was (die ook op een lekker rustig tempo genuttigd is) gaan we door. Naast de Barnie's ligt ook nog een Whole Food supermarkt. En aangezien we niet weten wat dat is, besluiten we even naar binnen te gaan. Het blijkt een soort van Organic winkel te zijn. Mensen met een gluten allergie kunnen hier bv veel glutenvrij eten vinden. Of natuurlijk de suikervrij, zoutvrij, allesvrij...genoeg te vinden, behalve de dingen die wij zoeken. Heel lang hebben we het hier niet vol gehouden. Dan maar terug naar het hotel om te kijken waar we gaan eten. We besluiten om spareribs te halen. Gewoon lekker op de kamer eten terwijl de NBA op staat. Buffalo Wild Wings ligt op nog geen 5 minuten rijden (in de spits 50 minuten, gezien het de i-drive is). Daar aangekomen valt het oog op de mixed plate met hot chicken wings en spareribs. Natuurlijk moet er ook nog wat groen bij voor de vitamientjes. De hot-wings smaakte net als in Miami. Lekker pittig. (tip: hot louisiana sauce). De sparerib was een beetje droog maar smaakte ook prima. En toen was het tijd om de koffers te pakken. 2 koffers en 1 stuk handbagage. We hadden ondertussen ook al een weegschaal gehaald bij de walmart (goeie tip!!). En toen kwam de uitdaging. Hoe krijg je 50 kilogram verdeeld over 2 koffers en 1 stuk handbagage. Na wat heen en weer geschuif, wegen, verplaatsen, meer wegen, gevloek, wegen en nog meer geschuif zit alles goed verdeeld. 1 koffer die bijna op de 50lb zit en 1 die op 47 zit (waar nog de laatste dingen in kunnen zoals de toilettas). En toen was het naar bedje toe.

De donderdag stond de wekker om half 9. Maar toch waren we beiden al eerder wakker. Ik ben de hele vakantie al niet erg laat wakker geworden. Vooral door de rugpijn kon ik niet meer verder slapen als ik wakker werd. Zo ook vanochtend. Gelukkig is het ook snel weer verdwenen als je even op staat en rond gaat lopen. Het ontbijt werd ook nog genuttigd. Even wat eten is natuurlijk wel een pre voor zo'n lange dag. En natuurlijk de caffeine moet zijn werk doen. En toen was het op weg naar het vliegveld. Binnendoor, aangezien we al ons kleingeld achter gelaten hadden voor de schoonmakers, en er toch een tolweg nog onderweg zit. Maar tijd genoeg. Hertz werd snel gevonden.

Onze vakantieauto

Ook hier waren we snel klaar. Dus op naar de incheckbalie. De avond ervoor hadden we ons al ingecheckt, en de boarding passes uitgeprint. Maar ja we moeten ook nog de bagage afgeven. Daar wordt de bagage nog 2maal gewogen. 49lb en 48lb. Prima dus. De handbagage was ondertussen ook al iets van 15lb, maar mag je 40lb van meenemen. Na nog wat winkeltjes bekeken te hebben gaan we naar onze gate. Daar blijkt dat er mensen gezocht werden die graag bij de nooduitgang wilde zitten. Er bleken mensen met kleine kinderen die stoelen gereserveerd te hebben (en nee dat mag dus niet). We zagen telkens een paar mensen naar de balie lopen. Tot dat er na 10 minuten nog steeds mensen gezocht werden. Dus wij er maar naar toe. We zaten beiden op een gangpad stoel, maar wel op dezelfde rij. En aangezien ze toch 2 plekken zochten die bij elkaar zaten.....vonden ze het dus goed. Dus in plaats van 49 dollar te betalen hebben we ze gratis. Voordeeltje. Er werd bij de bagage trouwens ook gevraagd of we een vlucht later wilde nemen. Het vliegtuig was overboekt. Helaas, we hebben een andere vlucht te halen, dus we gaan niet voor die 300 dollar aan reistegoed. De vlucht vertrekt helaas een half uur te laat. Maar van dat half uur halen ze tijdens het vliegen weer 20 minuten in. In Washington hebben we nog 45 minuten over om de volgende vlucht te halen. Gelukkig lag de gate waar we aankwamen precies aan de andere kant van de gate waar onze volgende vlucht zou vertrekken. Maar tijd genoeg. Met een tussenstop bij de wc lopen we in 15 minuten naar de andere gate toe. Gelukkig gaat dat vliegtuig wel op tijd weg. Met een strak windje mee vliegen we naar Amsterdam toe. Helaas liep de computer vast tijdens de eerste film die ik aan het kijken was (Sherlock Holmes 2). Na wat geklooi en een reboot van het entertainment systeem konden we weer films kijken. Er zaten weer nieuwe films in het systeem, dus we konden de nacht wel doorkomen. Naast Sherlock Holmes is ook Mission Impossible (ghost protocol) aangezet. En toen was er nog net iets meer dan 2 uur te gaan naar Amsterdam. Er zaten nog een paar leuke films in die ik wilde zien, maar die duurde allemaal langer dan onze resterende vlucht. Dan maar Harry Potter 7.2 Als die afgelopen is, is het nog 10 minuten vliegen. Om kwart voor 7 landen we. Na het taxien (wat ook redelijk snel ging), uitstappen, douane en bagage ophalen staan we om half 8 bij de treinen, waar onze vakantie eindigd en de wegen weer scheiden. De vakantie waar 8 maanden naar uitgekeken werd is voorbij. Op naar de volgende!!!!

D

1. Wat is het snel gegaan met jullie vakantie.
    Ik heb het adres van de winkel voor de koffiebonen opgeschreven. Lijkt mij ook wel leuk om er eens rond te neuzen. Wie weet met welke smaken wij naar buiten stappen.
    Het was leuk om met jullie belevenissen mee te lezen. Bedankt hiervoor.
    Succes met de jetlag en misschien tot een volgende keer.